امکان کاهش مصرف ۲۵۰ مگاواتی در مشاعات و تاسیسات برقی مجتمع‌های مسکونی تهران

امکان کاهش مصرف ۲۵۰ مگاواتی در مشاعات و تاسیسات برقی مجتمع‌های مسکونی تهران

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از امکان و ظرفیت کاهش ۲۵۰ مگاواتی مصرف برق در مشاعات و تاسیسات برقی ساختمان‌های مسکونی استان تهران با همراهی ساکنین خبر داد.

به گزارش برق نیوز، کامبیز ناظریان از ارسال پیام‌ها و راهکار‌های مدیریت مصرف برای ۳۹۸ هزار و ۴۵۰ مدیر ساختمان مسکونی در شهر تهران از طریق تلفن همراه و سامانه "برق من" در قالب پیامک آگاه‌سازی خبر داد و گفت: مدیران ساختمان‌ها به عنوان حلقه ارتباطی مؤثر با ساکنان، نقش بسیار مهمی در اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و اجرای اقدامات صرفه‌جویانه دارند و همکاری آنان می‌تواند به تحقق اهداف مدیریت مصرف و حفظ پایداری شبکه برق کمک شایانی کند.

وی با اشاره به نقش مهم مشترکان در مدیریت مصرف برق طی روز‌های گرم سال گفت: حدود ۱۵ درصد از مصرف برق در ساعات اوج بار به بخش مشاعات ساختمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی اختصاص دارد و با اجرای راهکار‌های ساده مدیریت مصرف، امکان کاهش حدود ۲۵۰ مگاوات از بار شبکه برق استان تهران در ساعات اوج مصرف در این بخش وجود دارد.

ناظریان افزود: این میزان صرفه‌جویی معادل مصرف برق یک شهر با استان کن جمعیت است و تحقق آن می‌تواند نقش بسیار مؤثری در پایداری شبکه برق و تأمین مستمر انرژی برای مشترکان تهرانی در ایام گرم پیش‌رو داشته باشد.

مدیرعامل برق پایتخت با تأکید بر ضرورت رعایت الگو‌های مصرف بهینه در فضا‌های عمومی ساختمان‌ها اظهار داشت: تنظیم دمای محیط و سامانه‌های سرمایشی بر روی ۲۵ درجه سانتی‌گراد، استفاده از دور کند کولر‌های آبی، بهره‌گیری حداکثری از روشنایی طبیعی در طول روز و پرهیز جدی از نورپردازی‌های غیرضروری در محوطه و نمای ساختمان‌ها از جمله اقداماتی است که می‌تواند تأثیر قابل توجهی در کاهش مصرف برق داشته باشد.

منبع : برق نیوز

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه

نیروبیت

رسانه تخصصی حوزه برق الکترونیک و انرژی